Dieta 1000 kalorii ? jej zalety i wady.

Dieta czyli co?

Jedną z częściej stosowanych metod odchudzania jest dieta czyli specyficzny dobór składników pokarmowych określonego rodzaju w odpowiednich ilościach. Osoby, które pragną szybko ale skutecznie się odchudzić, powinny wcześniej udać się po poradę do specjalisty, gdyż jedynie indywidualnie dobrana dieta, może przynieść nam oczekiwane i pożądane efekty.

diteka2
Dieta 1000 kalorii ? jak to działa?

Jedną z najczęściej zlecanych a jednocześnie najbezpieczniejszą dietą jest tak zwana dieta 1000 kalorii. Zlecana jest ona głównie odchudzającym się kobietom; panom zaleca się stosowanie diety 1400 ? 1800 kalorii.

Takie zróżnicowanie jest związane głównie z dziennym zapotrzebowaniem energetycznym organizmu, który u kobiety wynosi 2000 kcal na dobę, u mężczyzny 2700 kcal na dobę. Stosowanie tego rodzaju diety zapewnia w ciągu tygodnia utratę od około 0,5 do 1 kilograma.

Jej podstawą jest dokładna znajomość zawartości kalorycznej posiłków czy też składników pokarmowych i skrupulatne odnotowywanie ich spożywanej ilości. Dla wielu osób jest to dość monotonna i niewygodna czynność, ale konieczna do tego aby uzyskać oczekiwane efekty.

Dieta 1000 kalorii to tak zwana dieta zbilansowana. W jej skład wchodzą: białka, tłuszcze, węglowodany oraz mikroelementy i niezbędne witaminy. W czasie jej trwania na czarnej liście niedozwolonych pokarmów znajdują się:

Słodycze
Tłuste wędliny i mięso
Ryby
Podroby
Wszelkiego rodzaju przyprawy
Smażone dania.
?Biała lista? czyli potrawy dozwolone to między innymi:

Wszelkiego rodzaju produkty zbożowe
Jaja
Chude przetwory mleczne
Chude mięso, wędliny i ryby.
Dieta ta jest dość uniwersalna i nie istnieją żadne przeciwwskazania medyczne do jej stosowania ? dotyczy to jednak miesięcznego stosowania gdy chcemy ją przedłużyć, powinniśmy udać się do dietetyka.
Zalety diety 1000 kalorii to szybkie i widoczne efekty. Dzięki zbilansowanym odpowiednio składnikom, nie wywołuje ona żadnych ubocznych efektów. Dieta poprawia libido – kliknij tutaj.

Główną i teoretycznie jedyną wadą tego typu diety jest przede wszystkim trudność w systematyczności i regularności prowadzenia zapisów dotyczących spożywanych dziennie kalorii.